Motvind och medvind
DATUM: 2008-07-16 | KLOCKSLAG: 15:13:26

Vilket är egentligen bättre, motvind eller medvind?
Jag tror på att om man växer upp i motvind hela livet så klarar man sig bättre än dom med medvind hela livet.
Det kan gälla allt men visst det finns undantag och motgångar som ger en konsekvenser men samma gäller medvind.
Som om du cyklar i en uppförsbacke med en grym motvind. Innan du har kommit dig upp så är du dödslut eller så har du börja gå innan du nått toppen. Samma gäller om du cyklar i en nedförsbacke med medvind, då kommer du kanske inte märka guppet längst ner och kanske krascha.

Mitt eget liv har varit ganska blandat, skilda föräldrar, hjärtefrågor, misstag man lärt sig av, misstag man inte lärt sig av. Har haft tur med jobb och de har gått bra inom min idrott. Är eftertraktad inom båda. Motgångarna är nog de som har gjort en stark och gjort mig till den jag är idag. Detta gör att jag kan känna styrkan i mig själv och veta att jag kan klara av allt jag vill.
Hade kanske inte varit samma sak om jag haft det tvärt om, pratade med en kompis för något år sedan som lyssnade på jag och en till när vi pratat om våra liv och vars vi hade landat. Personen i fråga började nästan gråta när han insåg hur lätt hans liv varit. Han bor fortfarande hemma, hans föräldrar har varit tillsammans hela han och hans brors liv. Aldrig varit mobbad, aldrig varit populär, aldrig gråtit sig till sömns att han saknade något.
Denna person är dock förtjänad av det bästa här i världen, jag satt på en fest med honom då alkoholen började krypa in i hans blod och han blev sentimental. Han berättade om hur bra hans kompis var och att han inte förstod hur tjejer inte ville ha honom, (trots att han kom ur ett 4årigt långt förhållande). Han är en sådan som måste skaffa lite självförtroende för att han är en sådan fin person.

Aja nu tappade jag tråden litegrann, men vad är fortfarande bättre? Motgång eller medvind?




Håller i alla fall på att försöka styra upp mitt liv. Har typ blivit befodrad på jobbet och ska sluta stämpla, har börja styra upp träningen och körde just ett yoga pass på terassen sedan blire spring, styrka och ett hopp pass, ska nog ta en sväng och sola oxå.

Seeeeee ya at the town.

Kommentarer
Postat av: André

Did you know that scars are the roadmap to the soul?

2008-07-16 @ 19:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0