Måndag 23juni
DATUM: 2008-06-23 | KLOCKSLAG: 21:34:58

jani, idag äre en vanlig tråkigt måndag. Nej förresten det är fan värre än en vanlig måndag. Det är grått och man blir deprimerad. Har funderat hur man ska göra för att slippa gräva ner sig när det är en sådan här dag, om man är ledig i alla fall.

1. Man kan krypa upp i sängen och lyssna på riktigt bra musik och läsa en bok kanske?
2. Man kan krypa upp i soffan och se en film (fotöljen om man laddar hem filmen)
3. Dra hem några kompisar och baka?
Vad skulle ni göra? Förslag gärna!





Ligger i Viktors säng på Nydala och har just haft innebandyträning med laget, Umeå City, (som jag då har skrivit på för 2år.)
Ligger och lyssnar på mina nya musikfavoriter, Robyn och James Morrison.
Måste säga att Robyn är någon som har följt med nästan hela mitt liv. Från då man var ca 5år och lyssnade på "Show me love" och hon såg ut som en liten tonårsflicka (som hon även var) till idag då hon nu är 29år och en stil to die for. Hon har även startat ett eget företag som lanserar hennes musik och det går tydligen bra. Det är väl vad vi kallar en karriärskvinna.
Det är faktiskt en kvinna förutom min mamma som jag alltid har sett upp till!


nu



Jag satt tidigare och läste blondinbellas blogg om att äta och träna. Jag tycker att hon kan faktiskt ta och göra något mitt emellan, flickstackarn har ju snart försvunnit. Från att vara storbystad och kurvig till en sticka. Visst hon har ju fortfarande bröst men tappat armar och sånt. Det är inte muskulösa armar utan de är muskler som har förtvinat från kroppen, det är benknotor. Kroppen behöver kolhydrater, särskillt när du tränar. Ät fullkorn i stället om du är rädd för det?

Visst jag är inte särskillt stor jag heller, jag är 1.68m och väger nu mer 55kg. Men de är inte så att jag inte äter heller. Har väldigt svårt att gå upp i vikt. Visst, jag tränar även ganska hårt också. Nu däremot har jag haft uppehåll på ca 3 veckor för att jag bor typ i en väska, reser mellan Umeå och Skellefteå för att jobba. Käkar chips och godis hela veckorna och skrov åtminstone en gång i veckan typ. Dock när jag är hemma hos mamma så äter vi Gi, Glykemiskt index. Men på grund av att jag har 4 stycken små syskon i åldrarna 5-16år så äter vi inte det fullt ut heller men kanske inte har alla feta såser till all mat och vi äter absolut kolhydrater MEN vi äter fullkorns pasta, ris och äter även bulgur och quinoa. Riktigt gott och nyttigt. Gör en hummus eller en guacamole till pastan. Riktigt gott.



Gi-metoden, Glykemiskt index, enligt Wikipedia:
"GI-metoden är ett val av kost som förordar långsamma kolhydrater på bekostnad av födoämnen som innehåller enklare sockerarter. Detta medför en jämnare blodsockerkurva och långsammare utsöndring av insulin, vilket anses vara hälsosamt."




Tjejer! Tro på er själva, ni ska duga för er själva framför allt. Visst de är bra att motionera och röra på sig men de är DU i första hand. Du ska göra det för din skull i sådana fall inte för grannen eller chefen eller för pojkvännen utan för DIN SKULL! Nu är feministMarica framme, sure! Men tro på er själva! Detta gäller även killar, de gäller alla individer!







BE STRONG! BE YOURSELF!

Godnatt önskar
 Marica feministMarica Nilsson

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja vad kan man mer säga en STOLT med stora feta bokstäver ;)

2008-06-24 @ 12:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0