Tips på saker att göra
DATUM: 2010-04-03 | KLOCKSLAG: 17:17:36

Har tänkt skriva in lite tips på saker man kan göra nu under påskhelgen. Särskilt om man är som jag, ensam hemma. Har skapat mitt egna lilla hemmaspa med saker som man oftast har hemma.


Hittentills har jag städat undan allt från golv och ytor. Dammsugit och gjort allt det tråkiga för att bli lite mer lugn och rogiven vilket inte är min starka sida. Men försöka går ju i alla fall.


Ansiktet
Efter det så har jag lagt en ansiktsmask för att peela ansiktet gjort av:

+ Socker
+ Vatten
+ Havre
+ Honung

Ta en skål med ljumet vatten och häll ner 2msk strösocker och låt det ligga en stund för att minska sockerpälorna. Ta sedan 2msk havre och en msk honung och rör om. Då har du en grynig sörja och det är dax att peela.


Huden
Sedan plastat in bena. Om man har torra ben som jag får ut av innebandyskydden så är detta perfekt. Det enda du behöver är:

+ Gladpack
+ Olivolja/rapsolja

Olja in bena med antningen olivolja eller rapsolja och sedan plastar du in bena och så är du klar. Ha plasten runt bena i kanske 20min. Det du även kan göra är att massera in oljan både för att oljan lättare ska sjunka in OCH frigöra lite muskelknutar och endorfiner. Plasten är till för att hålla värme och oljan på plats så att det kan sjunka in ordentligt.
Har du andra ställen än bena som är torra så funkar det lika bra.

Intim
Olivolja är nog det bästa man kan ha hemma. För alla tjejer så om man har mkt flytningar och brukar använda något typ av intimolja osv så funkar olivolja lika bra! Olivolja funkar även om du har slitet hår på skallen.

Håret
Jag körde bara på olivolja i håret då det var det enda jag hade hemma. Annars finns det även dessa tre olika varianter oxå:

-  Återfuktande: Rör ihop äggula, olivolja och mosad avokado och allt och ha i håret cirka 20 minuter. ha gärna håret invirat i en varmoch fuktig handduk.

 

- Glansgivande: Blanda 1 dl rosmarin i 2 dl hett vatten. Låt stå ca 30 minuter. Massera in i hår och hårbotten och vira in handduken. Låt sitta 15-30 minuter. Skölj håret mycket noga.


- Fuktgivande: 3 tsk sesamolja, 2 msk honung, 1 äggula. Vispa ihop och vira in i håret tillsammans med en fuktig handduk. 20-30 minuter.







Klassikern gurka som till och med killar hört talas om är UNDERBART. Man både ser och känner sig piggare efter att lega med avsvalkande, kalla gurkor på ögonen.

Avsluta även med att renraka benen, noppa ögonbrynen osv. Underbart fräsh ser man och känner sig efter detta kan jag LOVA!


Nu ska jag fortsätta njuta med att laga köttbullar och mackisar till påskmiddag och kurera min yra kropp.


Kommentarer
Postat av: mamma mu

Hej du hoppas du tar hem dom behandlingarna till vårat framtida yogacenter ;)

2010-04-03 @ 23:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0